Slå virksomhedens navn fast med godt logo design

10 April 2020
Astrid Pedersen

editorial

Når du som indehaver af en virksomhed i opstarts fasen står for at skulle lægge en langsigtet plan for markedsføring af virksomhedens produkter eller ydelser, må du endelig ikke overse den del af marketing, som kaldes branding.

Branding er ikke bare noget for smarte bureauer og medie virksomheder eller verdens omspændende storkoncerner. En virksomhed – stor eller lille – med en effektiv branding strategi har et ganske betragteligt forspring i kapløbet om kunderne. Branding handler i al sin enkelthed om at brænde igennem til publikums bevidsthed, og om at slå firmaets identitet fast med syvtommer søm.

Med branding kan du effektivt gøre dine potentielle kunder opmærksom på din virksomhed og dennes fortræffeligheder, således at de vil vælge dig næste gang de skal bruge en ydelse eller et produkt inden for dit område. Og til brug for effektiv branding skal du bruge et stærkt firma logo.

Kan jeg selv designe min virksomheds nye logo?

Logo design er et håndværk i sig selv, og kræver derfor en dygtig fagperson. Så længe din virksomhed altså ikke selv lever af at levere ydelser inden for grafisk design eller digitalt design, bør du altså overlade opgaven med design af dit firma logo til et etableret bureau. Logo design er nemlig et spørgsmål om meget andet og mere end at slå nogle tilfældige streger på et papir.

Et godt logo design er resultatet af en bevidst proces, som både inddrager dine ønsker, virksomhedens DNA og designerens egen viden omkring design og virkemidler. Med en dygtig designer ved hånden undgår du for eksempel at dit logo giver anledning til misforståelser forårsaget af en tvetydig eller på anden måde fejlslagen symbolik. Og så er du samtidig sikker på at logoet leveres i en skalerbar version og i et format, som kan anvendes på såvel dit firma flag som på virksomhedens visitkort.

Få et godt tilbud på logo design på logoshop.dk